fbpx

Marketingový Tlach #3: AI Generování Textu

Jaké nástroje pro generování textů zkoušíš a jak ti to jde? Cítíš se v ohrožení, nebo nadšeně testuješ limity technologií? Ovlivní AI budoucnost copywritingu? A pokud ano, jak? O tomhle jsme diskutovali s dalšími markeťáky. Mrkni, co jsme se dozvěděli a inspiruj se!

Jenom ChatGPT? Ale kdeže!

V týmu jsme vyzoušeli hned několik nástrojů na generování textů. Konkrétně jde o tyhle:

Nejvíc nám všem ale k srdci nejvíc přirostlo právě ChatGPT. Proč? Je snadné si představit, že na druhé straně sedí jiný člověk a já s ním mluvím. Zadávám mu úkoly, poskytuju co nejvíc informací. Mám stejné očekávání, jako když jednám se stážistou – čím přesnější pokyny a kontext mu dodám, čím jasněji se vyjádřím, co po něm chci, tím lepší dostanu výstup.

Jak AI ovlivní copywritery?

Historie už nám mockrát ukázala, že lidé se umí rychle přizpůsobit. Nejlepší věta, která během diskuze na tohle téma padla, byla:

”Copywriteři konečně dostali svoji kalkulačku.”

Ano, musíme se s AI naučit pracovat a inspirovat se technologií, jinak taky můžeme vyhynout. Dobrá zpráva je, že se můžeme soustředit na aspekty naší práce, které jsou zajímavější a které nás zkušené copíky daleko víc baví. Proč psát 7 variant popisku produktu, když můžu zatím uživateli poradit, jak vybrat?

Obecně si účastníci Marketingového Tlachu nemyslí, že nám stroje seberou práci. Zazněl ale názor, že je dotyčná ráda, že stihla vstoupit do odvětví před příchodem umělé inteligence. “ChatGPT umí to, co jsem uměla jako začátečník,” řekla.

Fotografy ovnil příchod kvalitních digitálních foťáků. Pak dostaly objektivy i telefony.

Překladtelé se popasovali s příchodem automatických překladačů. I když vyšel DeepL, stejně klienti poptávají překlady.

Všechny tyto profese začlenily technologické pomocníky do své rutiny.

K čemu AI využít?

Především – zbavíte se zírání na prázdnou stránku. Vygenerujete si první verzi, od které se odrazíte. Můžeme brainstormovat, nechat si připravit osnovu, nabídnout synonyma, … cokoli vás napadne.

AI nyní používáme na psaní emailů, draftů článků, struktury webové stránky nebo na konzultace cenotvorby.

Zkušenosti s prací s AI

Účastníků Tlachu jsme se zeptali, jestli už sami nebo v týmu využívají AI nástroje a s jakými výsledky. Většina pracuje s generováním textů na denní bázi. Někdo už tlačí AI do týmu od konce roku 2021. Shodli jsme se, že čím víc kontextu zadáme, tím lepší výsledky z nástroje padají. A taky že s AI vlastně všichni pracujeme převážně v angličtině.

Při jakých příležisotech nejčastěji copywriteři využívají AI?

  • Pro brainstorming seznamu témat na blogové články
  • Připravují si texty v angličtině pro crowdfundingové kampaně
  • Nechávají si poradit, jak vysvětlit svou firmu zákazníkům
  • Hledají inspiraci pro marketingové strategie
  • Překládají klíčová slova z angličtiny do češtiny
  • Používají AI jako rozšířený slovník, když ladí tonalitu textů

Co ty, jaké máš zkušenosti s generováním textů pomocí umělé inteligence? V aplikaci Contesaur to zvládneš na jeden klik. Stačí napsat název obsahu a v sekci Finální text klikneš na tlačítko Generuj text s AI. Vyzkoušej si Contesaura zdarma hned teď a dej nám vědět, jak se ti tato funkce líbí!

Chceš být příště součástí diskuze? Přihlas se na další Marketingový Tlach.

newsletter

Zajímá tě, co se bude v Contesaurovi dít dál?

Sleduj náš evoluční newsletter.

Copyright © 2022 Pretty Much Nomads